Hallo,
Ik ben op zoek naar de spelregels van het spel Het Verboden Wrak (Mars, 1995). Via Mars kan ik er niet aankomen. Wie kan ze even scannen en doorsturen ? Alvast bedankt !
HET VERBODEN WRAK
HET MYSTERIE VAN HET VERBODEN WRAK
in de 17e eeuw leefde de beruchte kapitein Fernandell. ledereen was bang voor deze hebberige kapitein en zijn bemanning. Want elk schip dat zij tegenkwamen, werd door hen geplunderd en beroofd van hun lading. Hij stond dan ook bekend als ‘De schrik van de Oceaan’. Op een dag, tijdens een zware storm, verdween het schip van kapitein Fernandell voorgoed naar de zeebodem. En vanaf toen is er voortdurend jacht gemaakt op het wrak en de onbekende lading. Van al die mensen die op zoek zijn gegaan naar het wrak, is echter nooit meer iemand teruggekeerd. En het wrak is nooit meer
gevonden.
Er wordt gefluisterd, dat de geest van de kapitein nog steeds in het wrak rondzweeft. En die geest zou ervoor zorgen, dat niemand toegang krijgt tot het wrak. Vandaar dat men ook wel spreekt van 'Het
Verboden Wrak' Je weet dus waar je aan begint!
SPELREGELS
Wat je moet weten voordat je de zeilen hijst: Het spel wordt gespeeld door 2 tot 4 spelers.
• Wie het hoogste aantal ogen gooit met een
dobbelsteen, mag beginnen.
•Wanneer je op een vakje terecht komt waar al
iemand staat, moet degene die er het eerste stond
een beurt overslaan (dit geldt niet voor vakje 65.
zie verder). Degene die als eerste ‘Het Verboden Wrak’ bereikt, heeft gewonnen. Om te winnen, hoef je niet precies op vakje 95 te eindigen.
Let op! Twee keer kom je Neptunus tegen, de koning van de zee; bij vakje 65 en bij vakje 80. Wanneer je op of voorbij één van deze vakjes gaat. luister dan altijd naar zijn waarschuwing! (zie achterzijde)
Wat kan je onderweg allemaal overkomen?
Zodra je de veilige haven verlaat, ben je nergens meer zeker van. Je lot is steeds afhankelijk van het aantal ogen dat je gooit. Op de achterzijde kun je lezen wat je te wachten staat wanneer je op een bepaald vakje terecht komt.
3. De wind is je gunstig gezind en blaast je in een keer vier plaatsen vooruit naar vakje 7.
stevig aanhouden je mag meteen doorzien
9. De wind blijft naar vakje 13,
14. Een krachtige windstoot breekt een van de maten in Keer terug naar start om hem te vervangen tweeen
19. Een piratenschip valt je aarl Gelukkig slaag je erin de afgevuurde kanonskogels te omzeilen, at stuurt het wel even
woordat je weer op koers bent. Sla twee beurten over.
24. Je hebt de wind vol in de zeilen en schiet daardoor in een keer drie plaatsen vooruit naar vakje 27
28. De wind neemt toe tot onkaankracht. Je laat snel de zelen neer en wacht tot de zee is gekalmeerd. Uiteindelijk bijk je maar een klein beetje uit koers geraakt. Ga terug naar vaine 26
33. Het zit je niet meel Zés van je zeilen is fors beschadigd en je hebt geen reservezeil bij je Wacht daarom tot een ander schip langsamt (van wie je een reserveze kunt lenen) of s twee beurten over om het kapotte zell zelf te hersteller
38. Jet helemaal ee koers en je hebt de wind mee Ga twee plaatsen vooruit naar vakje 40
44. Het is eens windstille schip doobert doelloos rond Sa den beurt over
50. vist een fles uit het water op waarin een vreemde zeekaart zit. Na lang studeren ontdek je dat er een veel kortere route Vaar direct westcarts peor vakje 59.
53. Overal om je heen doemen uit het water grote rotblokken op. Je wordt gedwongen om vaart te minderen Gooi daarom de volgende twee beurten met slechts een dobbelsteen
61. Je bemanning is uitgeput Je geeft ze daarom een rustdag en
legt aan bij en tropisch eiland Sla een beurt over 65. Neptunus, de koning van de zee, waarschuwt je voor een gevaarlijk stuk zee tamen twee stale rotswanden door Wacht hier en vaar pas verder als de vaarweg tussen de rotsen tot vakje 723 volledig vrij is in mag namelijk maar een boot Segelijk door deze smalle zeestraat!
76. Tot je grote schrik ontdek je plotseling dat één van je bemanningsteden in de haven is achtergebleven, Waar direct terug naar vakje 65 an de achterblijver op te pikken. 77. De wind neemt weer toe. Je schiet vooruit naar vakje 80
80. Neptuma tikt je op de schouder en waarschuwt dat je het
wrak nu nadert ledereen die op of voorbij vakje 80 komt
moet daarom écht snelheid gaan minderen. En mag vanaf
hier nog maar met een dobbelsteen gooien. 83. De wind is opeens zeer veranderlijk. Gelukkig blijft jouw schip gespaard. Maar een van de andere schepen kies er zelf een) wordt maar liefst acht plaatsen teruggeblazen.
86. Je ziet een haalevin aan het wateroppervlak, not nu je het wrak nadert. Neem geen risico en sla een beurt over om je voir te bereiden op het gevaarlijkste gedeelte van je tocht
90. Het lijkt alsof je de geest van kapitein Fernandell wakker hebt gemaakt. Het begint ineens flink te spoken en er barst een vreselijk noodweer los! Metershoge golven sleuren je schip maar liefst tien plaatsen terug naar vakje 80
92. le tuurt door je verrekijker naar de plek waar het wrak moet liggen. Dan valt je oog op een snel naderend piratenschip In het gevecht dat volgt, weet je ze te verslaan. Daarvoor heb je
echter wel een beurt aan je voorbij moeten laten gaan 94. Het wemelt van de hasien: zo kun je straks onmogelijk naar het wrak duiken je probeert ze af te leiden en op een
dwashpoor te brengen. Vaat vier plaatsen terug naar vakje 50
95. Het is feest aan boord! Ne honderden jaren ben jij er als eerste in geslaagd om de plaats van Het Verboden Wrak te vinden Met je beste mannen zak je af naar het wrak en ga je op zoek naar die cirbekende, maar ongetwijfeld kosthare lading.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?